RIM-66A Standard MR (SM-1MR Block I)
Kraj budowy | Stany Zjednoczone |
Główny wykonawca | firma General Dynamics (obecnie Raytheon) |
Długość | 4,27 m. |
Średnica | 0,34 m. |
Rozpiętość sterów | 1,07 m. |
Waga | 590 kg. |
Napęd | silnik firmy Aerojet model Mk 27 Mod. 4 |
Paliwo | paliwo stałe |
Osiągi | - zasięg 18 Mm (32 km.)
- pułap 19,8 km.
- prędkość 1800 km/h
|
Naprowadzanie | półaktywne radarowe |
Głowica | głowica model Mk 51 o wadze 62 kilogramów z zapalnikiem zbliżeniowym |
RIM-66B Standard MR (SM-1MR Block V) / RIM-66E Standard MR (SM-1MR Block VI)
Kraj budowy | Stany Zjednoczone |
Główny wykonawca | firma General Dynamics (obecnie Raytheon) |
Długość | 4,47 m. |
Średnica | 0,34 m. |
Rozpiętość sterów | 1,07 m. |
Waga | 621 kg. |
Napęd | silnik firmy Aerojet model Mk 56 Mod. 1 |
Paliwo | paliwo stałe |
Osiągi | - zasięg 25 Mm (46 km.)
- pułap 24,4 km.
- prędkość 3500 km/h
|
Naprowadzanie | półaktywne radarowe |
Głowica | głowica model Mk 90 z zapalnikiem zbliżeniowym (zbliżeniowy, aktywny zapalnik radarowy model Mk 45 Mod. 4 w wersji RIM-66E Standard MR) |
RIM-67A Standard ER (SM-1ER)
Kraj budowy | Stany Zjednoczone |
Główny wykonawca | firma General Dynamics (obecnie Raytheon) |
Długość | 7,98 m. (z silnikiem startowym) |
Średnica | 0,34 m. (0,45 m. stopień silnika startowego) |
Rozpiętość sterów | 1,07 m. (1,57 m. stopień silnika startowego) |
Waga | 1340 kg. |
Napęd | - silnik startowy firmy Hercules Aerospace Company model MK 12
- silnik przelotowy firmy Atlantic Research Corporation model Mk 30
|
Paliwo | - silnik startowy: paliwo stałe
- silnik przelotowy: paliwo stałe
|
Osiągi | - zasięg 36 Mm (65 km.)
- pułap 24,4 km.
- prędkość 2500 km/h
|
Naprowadzanie | półaktywne radarowe |
Głowica | głowica model Mk 51 o wadze 62 kilogramów z zapalnikiem zbliżeniowym |
RIM-66C/D Standard MR (SM-2MR Block I)
Kraj budowy | Stany Zjednoczone |
Główny wykonawca | firma General Dynamics (obecnie Raytheon) |
Długość | 4,47 m. |
Średnica | 0,34 m. |
Rozpiętość sterów | 1,07 m. |
Waga | 621 kg. |
Napęd | silnik firmy Aerojet model Mk 56 Mod. 1 |
Paliwo | paliwo stałe |
Osiągi | - zasięg 40 Mm (72 km.)
- pułap 24,4 km.
- prędkość 3500 km/h
|
Naprowadzanie | - faza przelotowa: komendowe (inercyjne na wersji RIM-66D Standard MR)
- faza ataku: półaktywne radarowe
|
Głowica | głowica model Mk 115 z zapalnikiem zbliżeniowym |
RIM-67B Standard ER (SM-2ER Block I)
Kraj budowy | Stany Zjednoczone |
Główny wykonawca | firma General Dynamics (obecnie Raytheon) |
Długość | 7,98 m. (z silnikiem startowym) |
Średnica | 0,34 m. (0,45 m. stopień silnika startowego) |
Rozpiętość sterów | 1,07 m. (1,57 m. stopień silnika startowego) |
Waga | 1340 kg. |
Napęd | - silnik startowy firmy Hercules Aerospace Company model MK 12
- silnik przelotowy firmy Atlantic Research Corporation model Mk 30 Mod. 2
|
Paliwo | - silnik startowy: paliwo stałe
- silnik przelotowy: paliwo stałe
|
Osiągi | - zasięg 51 Mm (92 km.)
- pułap 24,4 km.
- prędkość 2500 km/h
|
Naprowadzanie | - faza przelotowa: inercyjne
- faza ataku: półaktywne radarowe
|
Głowica | głowica model Mk 115 z zapalnikiem zbliżeniowym |
RIM-66G/H/J Standard MR (SM-2MR Block II)
Kraj budowy | Stany Zjednoczone |
Główny wykonawca | firma General Dynamics (obecnie Raytheon) |
Długość | 4,62 m. |
Średnica | 0,34 m. |
Rozpiętość sterów | 1,07 m. |
Waga | 621 kg. |
Napęd | silnik firmy Thiokol Chemical Company model Mk 104 |
Paliwo | paliwo stałe |
Osiągi | - zasięg 80 Mm (144 km.)
- pułap 24,4 km.
- prędkość 3500 km/h
|
Naprowadzanie | - faza przelotowa: komendowe (inercyjne na wersji RIM-66J Standard MR)
- faza ataku: półaktywne radarowe
|
Głowica | głowica model Mk 115 ze zbliżeniowym, aktywnym zapalnikiem radarowym model Mk 45 Mod. 5 |
RIM-67C Standard ER (SM-2ER Block II) / RIM-67D Standard ER (SM-2ER Block III)
Kraj budowy | Stany Zjednoczone |
Główny wykonawca | firma General Dynamics (obecnie Raytheon) |
Długość | 7,98 m. (z silnikiem startowym) |
Średnica | 0,34 m. (0,45 m. stopień silnika startowego) |
Rozpiętość sterów | 1,07 m. (1,57 m. stopień silnika startowego) |
Waga | 1340 kg. |
Napęd | - silnik startowy firmy Hercules Aerospace Company model Mk 70
- silnik przelotowy firmy Atlantic Research Corporation model Mk 30 Mod. 3 lub Mod. 4
|
Paliwo | - silnik startowy: paliwo stałe
- silnik przelotowy: paliwo stałe
|
Osiągi | - zasięg 102 Mm (184 km.)
- pułap 24,4 km.
- prędkość 2500 km/h
|
Naprowadzanie | - faza przelotowa: inercyjne
- faza ataku: półaktywne radarowe
|
Głowica | głowica model Mk 115 ze zbliżeniowym, aktywnym zapalnikiem radarowym model Mk 45 Mod. 5 (Mod. 8 na wersji RIM-67D Standard ER) |
RIM-66K/L/M-1 Standard MR (SM-2MR Block III) / RIM-66K/L/M-2 Standard MR (SM-2MR Block IIIA)
Kraj budowy | Stany Zjednoczone |
Główny wykonawca | firma General Dynamics (obecnie Raytheon) |
Długość | 4,62 m. |
Średnica | 0,34 m. |
Rozpiętość sterów | 1,07 m. |
Waga | 621 kg. |
Napęd | silnik firmy Thiokol Chemical Company model Mk 104 |
Paliwo | paliwo stałe |
Osiągi | - zasięg 80 Mm (144 km.)
- pułap 24,4 km.
- prędkość 3500 km/h
|
Naprowadzanie | - faza przelotowa: komendowe (inercyjne na wersji RIM-66K-1/2 Standard MR)
- faza ataku: półaktywne radarowe
|
Głowica | głowica model Mk 115 ze zbliżeniowym, aktywnym zapalnikiem radarowym model Mk 45 Mod. 8 (głowica model Mk 125 ze zbliżeniowym, aktywnym zapalnikiem radarowym model Mk 45 Mod. 9 na wersji RIM-66K/L/M-2 Standard MR) |
RIM-66M-5 Standard MR (SM-2MR Block IIIB)
Kraj budowy | Stany Zjednoczone |
Główny wykonawca | firma General Dynamics (obecnie Raytheon) |
Długość | 4,62 m. |
Średnica | 0,34 m. |
Rozpiętość sterów | 1,07 m. |
Waga | 621 kg. |
Napęd | silnik firmy Thiokol Chemical Company model Mk 104 |
Paliwo | paliwo stałe |
Osiągi | - zasięg 80 Mm (144 km.)
- pułap 24,4 km.
- prędkość 3500 km/h
|
Naprowadzanie | - faza przelotowa: komendowe
- faza ataku: półaktywne radarowe, termiczne
|
Głowica | głowica model Mk 125 Mod. 1 ze zbliżeniowym, aktywnym zapalnikiem radarowym model Mk 45 Mod. 9 |
RIM-156A Standard ER (SM-2ER Block IV)
Kraj budowy | Stany Zjednoczone |
Główny wykonawca | firma General Dynamics (obecnie Raytheon) |
Długość | 6,44 m. (z silnikiem startowym) |
Średnica | 0,34 m. (0,54 m. stopień silnika startowego) |
Rozpiętość sterów | brak danych |
Waga | 1450 kg. |
Napęd | - silnik startowy firmy United Technologies Corporation model Mk 72
- silnik przelotowy firmy Thiokol Chemical Company model Mk 104
|
Paliwo | - silnik startowy: paliwo stałe
- silnik przelotowy: paliwo stałe
|
Osiągi | - zasięg 130 Mm (234 km.)
- pułap 33 km.
- prędkość 3500 km/h
|
Naprowadzanie | - faza przelotowa: komendowe
- faza ataku: półaktywne radarowe
|
Głowica | głowica model Mk 125 ze zbliżeniowym, aktywnym zapalnikiem radarowym model Mk 45 Mod. 10 |
RIM-161B Standard Missile 3 (SM-3 Block IA) / RIM-161C Standard Missile 3 (SM-3 Block IB)
Kraj budowy | Stany Zjednoczone |
Główny wykonawca | firma General Dynamics (obecnie Raytheon) |
Długość | 6,55 m. (z silnikiem startowym) |
Średnica | 0,34 m. (0,54 m. stopień silnika startowego) |
Rozpiętość sterów | 1,57 m. |
Waga | 1501 kg. |
Napęd | - silnik pierwszego stopnia firmy United Technologies Corporation model Mk 72
- silnik drugiego stopnia firmy Thiokol Chemical Company model Mk 104
- silnik trzeciego stopnia firmy ATK (Alliant Techsystems) model Mk 136
|
Paliwo | - silnik pierwszego stopnia: paliwo stałe
- silnik drugiego stopnia: paliwo stałe
- silnik trzeciego stopnia: paliwo stałe
|
Osiągi | - zasięg 270 Mm (486 km.)
- pułap 250 km.
|
Naprowadzanie | komendowo-satelitarno-inercyjno-termowizyjne |
Głowica | głowica kinetyczna |
RIM-174A Standard ERAM (SM-6)
Kraj budowy | Stany Zjednoczone |
Główny wykonawca | firma General Dynamics (obecnie Raytheon) |
Długość | 6,55 m. (z silnikiem startowym) |
Średnica | 0,34 m. (0,54 m. stopień silnika startowego) |
Rozpiętość sterów | 1,57 m. |
Waga | 1500 kg. |
Napęd | - silnik startowy firmy United Technologies Corporation model Mk 72
- silnik przelotowy firmy Thiokol Chemical Company model Mk 104
|
Paliwo | - silnik startowy: paliwo stałe
- silnik przelotowy: paliwo stałe
|
Osiągi | - zasięg 130 Mm (234 km.)
- pułap 33 km.
- prędkość 3500 km/h
|
Naprowadzanie | - faza przelotowa: komendowe
- faza ataku: aktywne radarowe
|
Głowica | głowica model Mk 125 Mod. 1 ze zbliżeniowym, aktywnym zapalnikiem radarowym model Mk 45 |
|